Ticaret Bakanlığı’ndan ‘harcama limiti’ açıklaması

Mahmut Gürcan’ın ‘Hukuka Ters Faaliyetleri Titizlikle Takip Ediyoruz’ başlığıyla yaptığı açıklamada şu tabirlere yer verildi: 

Son günlerde birtakım restoran ve kafe işletmelerinin müşterilere yönelik “harcama limiti” uyguladığına ait basına yansıyan haberler ve Bakanlığımıza ulaşan bildirimler titizlikle incelenmektedir. Bu uygulamalar, hem tüketici haklarına hem de ülkemizde geçerli olan ticari etik ve tüzel düzenlemelere açıkça karşıtlık teşkil etmekte olup hususa ait olarak Bakanlığımız tarafından acilen kontrol süreci başlatılmıştır.

MAĞDURİYETE YOL AÇIYOR

Tüketici haklarına ve ticari etik kurallarına açıkça terslik teşkil eden bu cins uygulamalar, ticari faaliyetleri düzenleyen yasal mevzuatla bağdaşmamakta; hem tüketicilerin mağduriyetine yol açmakta hem de piyasa işleyişini olumsuz etkilemektedir.  

CEZAİ SÜREÇ BAŞLATILACAK

Bakanlığımız, bu cins hukuka alışılmamış uygulamalara karşı kararlı ve aktif bir halde gayret etmektedir. Söz konusu ihlallerin tespiti halinde, işletmeler hakkında gerekli tüm idari yaptırımlar uygulanacak ve cezai süreçler başlatılacak, bu hususta rastgele bir müsamaha gösterilmeyecektir.

İHBAR ÇAĞRISI

Tüketicilerimizin haklarının korunması, Bakanlığımızın temel önceliklerinden biridir. Bu bağlamda, vatandaşlarımızın benzeri bir durumla müsabakaları halinde Bakanlığımıza, Vilayet Ticaret Müdürlüklerimize yahut Alo 175 Tüketici Müşavere Hattı’na başvurmaları gerekmektedir. Yapılan tüm müracaatlar titizlikle pahalandırılacak ve gerekli adımlar süratle atılacaktır.

Ticaret Bakanlığı olarak, tüketici haklarının ihlaline, ticari tertibin bozulmasına ve vatandaşlarımızın mağduriyetine neden olan her türlü uygulamaların üzerine kararlılıkla gideceğiz.

Kamuoyuna hürmetle duyurulur.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir